قوانین و مقررات
اختصاصی مربوط به کاربر راننده اسنپفود
آخرین بهروزرسانی: ۱ مهر ۱۴۰۳
ماده ۱- حساب کاربری
۱-۱- کاربران راننده اسنپفود، اطلاعاتی را به صورت مستقیم در فرایند ثبتنام یا ایجاد حساب کاربری ثبت میکنند. همچنین اطلاعاتی با توجه به سرویس مورد استفاده، تماس با پشتیبانی و استفاده از راهکارها و قابلیتهای درون برنامه ثبت میشوند. برخی از اطلاعات به فراخور استفاده از اپلیکیشن ایجاد میشوند. برخی از اطلاعات نیز از دستگاه تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت جمع آوری میشوند.
۲-۱- کاربران راننده اسنپفود باید توجه داشته باشند نام و نامخانوادگی، شماره تلفن همراه، کدملی، تصویر فرد و مشخصات وسیله نقلیه در هنگام ثبتنام به منظور احراز هویت فرد و اصالت وسیله نقلیه دریافت میشود. به استثنای تصویر فرد، ارایه تمامی این موارد الزامی است. همچنین درج شماره کارت بانکی و شماره شبای حساب جهت انجام تراکنشهای مالی ضروری وکلیه اطلاعات تراکنشهای مالی مرتبط با درآمدها و تسویه حساب به منظور عمل به توافقات ذخیره میشود.
۳-۱- جزییات سفارش شامل سفارش دهنده، تامین کننده، کاربر راننده، اقلام خریداری شده، توضیحات سفارش، قیمتها و فاکتورهای سفارش جهت حصول اطمینان از انطباق درخواست و سفارش تحویل شده و به عنوان سوابق فعالیت کاربران راننده اسنپ فود، ثبت و نگهداری میشود.
ماده ۲- مراحل سفارش گیری
۱-۲- پذیرش : کاربر راننده اسنپفود می بایست بعد از ثبت سفارش بر روی پنل کاربری خود، به سرعت سفارش را پذیرش کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل فقط با پشتیبانی در تماس باشد
۲-۲- حضور در مجموعه های طرف قرارداد : کاربر راننده اسنپفود میبایست بعد از پذیرش سفارش در مجموعه های طرف قرارداد حضور پیدا کند.
۱-۲-۲- گزینه {حاضر در رستوران} باید فقط بعد از ورود به مجموعههای طرف قرارداد و دیدن پرسنل مجموعه اعمال شود.
۲-۲-۲- اعمال گزینه {حاضر در رستوران} ، قبل از ورود به مجموعههای طرف قرارداد و بعد از خروج ممنوع میباشد. در این صورت کاربر راننده اسنپفود جریمه خواهد شد.
۳-۲-۲- برخی از مجموعههای طرف قرارداد داخل پاساژها، مجتمعهای تجاری و… میباشند، در این صورت نیز، کاربر راننده اسنپفود تا زمانی که وارد مجموعه مربوطه نشده و پرسنل مجموعه را رویت نکرده باشد حق لمس کردن گزینه {حاضر در رستوران } را ندارد.
۳-۲- گزینه {دریافت سفارش}: کاربر راننده اسنپفود میبایست بعد از رسیدن به مجموعههای طرف قرارداد و دریافت سفارش از پرسنل، گزینه {دریافت سفارش} را لمس کند. اعمال این گزینه {دریافت سفارش} ، قبل یا بعد از دریافت سفارش، موجب جریمه کاربر راننده اسنپفود خواهد داشت.
۱-۳-۲- کاربر راننده اسنپفود باید سفارش ثبت شده بر روی پنل خود را با اقلام دریافتی از سمت مجموعههای طرف قرارداد انطباق دهد.
۲-۳-۲- در صورتی که سفارش داخل بسته بندیای باشد که اقلام سفارش قابل رویت نباشد، میبایست با فاکتور الصاق شده به بسته انطباق دهد.
۳-۳-۲- در صورت تکمیل بودن سفارش و نبود مشکل، بعد از دریافت سفارش، گزینه {دریافت سفارش} را همان لحظه (داخل مجموعه های طرف قرارداد) اعمال نماید.
۴-۳-۲- بعد از دریافت سفارش هرگونه اتلاف وقت از سمت کاربر راننده اسنپفود در رساندن سفارش به مشتری، موجب جریمه شدن کاربر راننده اسنپفود خواهد داشت. به صورت کسر مبلغ دریافتی که میزان آن به اطلاع کاربر راننده خواهد رسید و مسدود شدن کد کاربری انجام خواهد پذیرفت.
۴-۲- تحویل سفارش: کاربر راننده اسنپفود باید بعد از دریافت سفارش از مجموعههای طرف قرارداد به سمت مقصد حرکت کرده و بعد از رویت مشتری(درب واحد)، چک کردن اقلام سفارش با وی و نبود هرگونه مشکلی، گزینه {تحویل} را اعمال نماید. لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده در هر سفارش از سمت همکاران در شرکت چک خواهد شد و در صورتی که کاربر راننده اسنپفود گزینه ها را جابجا اعمال نماید و یا در اعمال کردن گزینهها زود و یا دیرتر از موعد مقرر عمل کند از سمت شرکت جریمه خواهد شد.
ماده ۳- تعهدات کاربر راننده اسنپفود
۱-۳- تعهد اصلی کاربر راننده اسنپفود، پذیرش سفارش، حضور در مجموعههای طرف قرارداد، دریافت و تحویل سفارش میباشد. هرگونه تاخیر و تعجیل بیمورد در روند سفارش گیری و تحویل به مشتری مورد پذیرش نمیباشد.
۲-۳- کاربر راننده موظف است صبوری و همکاری لازم را جهت دریافت و تحویل سفارش داشته باشد.
۳-۳- چنانچه در فرایند سفارش گیری تاخیر از سمت مجموعههای طرف قرارداد صورت گیرد، کاربر راننده اسنپفود به هیچ عنوان حق بحث و گفتگو با مجموعه را ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکل فقط باید با پشتیبانی در تماس باشد.
۴-۳- کاربر راننده اسنپفود موظف است نام و سفارش مشتری را به مجموعههای طرف قرارداد اعلام کرده و (بیرون) از مجموعه منتظر دریافت سفارش باشد.
۵-۳- چنانچه کاربر راننده اسنپفود به مقصد برسد و مشتری در دسترس نباشد کاربر راننده اسنپفود حق هیچ گونه بحث و گفتگو با مشتری نداشته و فقط باید پشتیبانی را در جریان بگذارد.
۶-۳- هرگونه تقلب از سمت کاربر راننده اسنپفود در فرایند سفارش گیری، جریمه کاربر راننده اسنپ فود و مسدود شدن کد کاربری وی را در پی خواهد داشت.
۷-۳- کاربر راننده بایستی وسیله نقلیه خود را در جای مناسب پارک نموده از توقف در مکان های نامناسب اجتناب نماید.
۸-۳- کاربر راننده اسنپ فود باید از هرگونه گردهمایی، تجمع در کنار مناطق مسکونی،گذرگاه ها، بلوارها و معابر عمومی خودداری نماید .
۹-۳- کاربر راننده باید توجه داشته باشد که اکثر سفارشات را پذیرش کرده و کمترین مقدار کنسلی را در سیستم خود داشته باشد. نرخ کنسلی مجاز هفتگی کاربر راننده اسنپ فود ۱۰ درصد میباشد. در صورتی که درصد کنسلی سفارشات کاربر راننده اسنپفود بیش از حد مجاز باشد کد کاربری وی مسدود خواهد شد.
۱۰-۳- در صورت تخطی از تعهدات اخیرالذکر ابتدا به کاربر راننده اسنپفود اخطار داده میشود در صورت تکرار، کد کاربری کاربر راننده اسنپفود به مدت دو روز مسدود میگردد و جریمه نقدی اعمال میشود که میزان جریمه نقدی نیز از طریق راههای ارتباطی به کاربر راننده اسنپفود اطلاع داده خواهد شد. در صورت تکرار مجدد، کد کاربری به مدت یک ماه مسدود و جریمه نقدی اعمال می شود. در صورت تکرار برای بار چهارم، با کاربر راننده اسنپفود صورت قطع همکاری خواهد گرفت.
۱۱-۳- در تمامی مراحل "اعلام آمادگی کاربر رانندهی اسنپفود جهت تحویل سفارش"، "پذیرش درخواست" و "تحویل سفارش"، موقعیتهای مکانی کاربر راننده اسنپ فود، جهت ارائه سفارشهای محدوده مکانی کاربر راننده اسنپفود و اطلاع رسانی به سفارش دهنده و مجموعههای طرف قرارداد ذخیره میشود.
۱۲-۳- تمامی مسئولیت سفارش مشتری از زمانی که کاربر راننده اسنپفود سفارش را از مجموعههای طرف قرارداد دریافت میکند، تا زمانی که درب واحد مشتری سفارش را به مشتری تحویل میدهد با کاربر راننده اسنپفود بوده و در صورت خراب شدن سفارش به هر نحوی از سمت کاربر راننده اسنپفود، بر اساس وضعیت موجود جریمه برای وی در نظر گرفته خواهد شد.
۱۳-۳- در صورتی که هر یک از کاربران راننده اسنپفود کد کاربری خود را به شخص دیگری تحویل دهد، کد کاربری شخص تحویل دهنده مسدود و با وی قطع همکاری خواهد شد.
۱۴-۳- کار کردن در سامانهی اسنپفود برای کاربر راننده اسنپفود انتخابی بوده و میتواند در ساعتها و روزهای مورد تمایل خود، فعال یا غیرفعال باشد، لیکن جهت احراز واقعی بودن حساب کاربری، هر کاربر راننده اسنپفود بعد از ثبتنام در سامانه اسنپفود میبایست پانزده روز به صورت ممتد فعالیت داشته باشد. عدم فعالیت به منزلهی غیر واقعی بودن حساب کاربری ایجاد شده تلقی گردیده و منجر به مسدود شدن حساب کاربری ایشان میگردد.
۱۵-۳- در سه ماه ابتدایی فعالیت کاربر راننده اسنپفود، انجام هرگونه تخلف در زمانهایی که کاربر راننده اسنپفود به تشخیص و انتخاب خود در پلتفرم مشغول به کار است، منجر به مسدود شدن حساب کاربری وی خواهد شد.
۱۶-۳- بعد از ثبت نام و آموزش های اولیه، تجهیزات مورد نیاز کاربر راننده اسنپفود در اختیار وی قرار خواهد گرفت از جمله باکس، کلاه ایمنی، لباس فرم برای فصل گرما و فصل سرما و... استفاده از تجهیزات برای کاربر راننده اسنپفود الزامی است و استفاده نکردن از این تجهیزات باعث مسدود شدن کد کاربری کاربر راننده اسنپفود خواهد شد.
۱۷-۳- در صورتی که هر یک تجهیزات تحویلی کاربر راننده اسنپفود، آسیب ببیند کاربر راننده اسنپفود می بایست در اولین فرصت ضمن هماهنگی با پشتیبانی برای تعویض تجهیزات به دفتر شرکت مراجعه کند.